نمایش پیانو در تلویزیون پس از 40 سال!

آفتاب‌یزد- گروه شبکه: بعد از 40سال شاهد سنت‌شکنی صداوسیما بودیم. اتفاقی بی‌سابقه که موجب واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی شد. ماجرا از این قرار است که جمعه شب برنامه «دورهمی» میزبان یکی از معروف‌ترین پیانیست‌های کشورمان یعنی سامان احتشامی بود. فارغ از صحبت‌های جالبی که مهران مدیری با این نوازنده داشت در گوشه دیگری از سالن «پیانویی» به‌شدت خودنمایی می‌کرد و جالب اینجا بود که سامان احتشامی در این برنامه در پشت پیانو قرارگرفت و شروع به نواختن کرد و جالب‌تر که تلویزیون تصویر این نوازندگی را نشان داد. اگرچه رقص انگشتان این هنرمند روی کلاویه‌ها سانسور شده بود، اما نشان دادن ساز در صداوسیما جزء آن دسته اتفاقاتی است که معمولا با وسایل جانبی آن یعنی گلدان یا آباژور همراه است به همین دلیل نشان‌دادن این ساز از سوی رسانه ملی نوعی تحول است. حال کاربران بسیاری که این اتفاق برایشان تعجب‌انگیز بود با پیام‌هایشان واکنش‌شان را
نشان دادند.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:«جای خوشحالی است البته خیلی تلاش کردند حرکات دست روی کلاویه‌ها رو نشون ندن!!»
فرد دیگری گفته است:«واقعا بعد از 40سال نمایش‌دادن هیچ سازی؟»


شخصی نیز عنوان داشته است:«متاسفانه سازهای ایرانی اکثرا کوچولو هستن و راحت پشت گلدون جا میشن. از مهران مدیری درخواست داریم نوازندگان پیانو، کنترباس و هارپ رو بیشتر دعوت کنه.»
دیگری نوشت:«با سپاس از مهران مدیری برای دعوت هنرمند بزرگ، نوازنده چیره‌دست پیانو (سامان احتشامی) که حضورش حال و هوای رسانه را عوض کرد و با نواختن بی‌نظیرش رنگ‌وبوی زیبایی به برنامه دورهمی داد.»
کاربران دیگر نوشته‌اند:«سامان احتشامی گفت خوشحالم که بالاخره ساززدن من هم از تلویزیون پخش شد و این غم‌انگیزترین جمله دورهمی بود»،«صداوسیما برای اولین‌بار ساز نشون داد. سامان احتشامی برای اولین‌بار در برنامه دورهمی پیانو نواخت. خیلی عالی بود»،«ویژگی‌ پیانو اینه که میشه پشتش سنگر گرفت و زد. ما که حتی یک‌بار انگشتان سامان احتشامی رو تو دورهمی ندیدیم. یعنی اومد و زد اما فقط گردن به بالاش معلوم بود»،«پیانو آوردن و پیانوزدن تو دورهمی اتفاق خیلی خوبیه»،«اولین‌باره تلویزیون پیانو نمایش میده؟»،«صداوسیما یه‌جوری شده که وقتی تو برنامه دورهمی، سامان احتشامی پشت پیانو تو کادر دوربین میشینه، تعجب می‌کنم»،«دورهمی، سامان احتشامی پیانیست مشهور را دعوت کرده مهران مدیرى از او می‌خواهد به‌صورت زنده پیانو بنوازد، اما صداوسیما از نزدیک نواختنش را نشان نمی‌دهد و حتی حرکت انگشتانش را روی کلاویه سانسور می‌کند»،«گامی بزرگ در صداوسیما، بعد از 40سال در برنامه دورهمی ساز پیانو رو نشان دادن البته فقط انگشت‌های طرف و کلیدهاش رو نشون نداد»،«دم مهران مدیری گرم تلویزیون داره ساز نشون میده!»